torsdag den 24. november 2011

Huset under min November hjemme periode part 1

Da jeg kom hjem, havde min far og storebror rigtig arbejdet på gulvet i stuen for at få det så plant som overhovedet muligt, fordi træ gulve må ligges på et gulv som max er +/- 2 mm pr 2 meter. der skal lige siges det var også næsten plant men for hver gang der kom en ny person med sit store dumme vatterpas så var der noget der skulle slibes eller nivelleres ud, dumme dumme dem, men det har jo selvfølelig resulteret i at gulvet ligger perfekt uden at der er noget at bemærke til under gulvet.

Gulvet er bygget op så der er en 2 mm damspær hvor efter der ligger 7 mm plade af komprimeret træ som er lyd og isolerende (producenten for pladerne siger de isolerer op til 50 mm isolering) gulvet er nu så heller ikke fod koldt, hvilket er godt. oven på de plader ligger gulvet så.

 Her ses gulvet stadig i indpakning det skal inden det kan lægges klimatiserer mindst 2-3 dage
 Her ses den første bane af dampspær samt de grønne plader der isolerer.

 Dee første 3 rækker planker hele vejen gennem stuen tog nok ca. 2 timer og ligge fordi de skulle rette til da væggene ved teresse døren står lige 9 cm forskudt, ja sjovt jeg kan sige 9 men det er tykkelsen på den gips plade vi satte op.


 her ses det færdige resultat af gulvet.



Hver gang jeg gik ind i stuen begyndte jeg og smile når jeg så gulvet.
på ende væggen af stuen er der sat speciel tapet op som er magen til det i soveværelset bare med anden farve. og tilsvarende som i soveværelset er der malet en bort i loftet på 10 cm med en lys farve som er i tapetet.
Til sidst samme dag jeg tog ud, havde jeg besøg af Ruben fra Fredericia maskin snegerri hvor jeg har bestilt komplet nye døre og vinduer til hele huset som så skal sættes i i uge 5 eller 6.

1 kommentar: